Välkommen till min nya blogg!

publicerat i Allmänt;

Hejsan! 

Mitt stora bok intresse uppkom när jag var runt 10 år. Nu 2020 fick jag värsta lässuget och märkte att skriva recensioner är väldigt givande, lärorikt och väldigt roligt. 


Jag började dock med mitt Instagram konto (@linnjbookis) , som egentligen bara skapades på må få och jag fick inte till ett större driv att sköta det förrän senare på sommaren. Nu 2021 är jag fortfarande tveksam gällande att skapa en blogg, för en bloggerska har jag aldrig varit och jag vet inte hur givande detta kan vara. Men tänker att detta kommer främst se och vara väldigt enkelformat. 


Bokrecensioner kommer upp i den mån det går. Jag kommer försöka sortera upp dem. Och med tiden kanske jag lägger upp recensioner på böcker jag läst förr, men kommer främst starta min "tid" från och med nu april ☕ 

Jag ser inte bokbloggandet som ett heltidsjobb, utan rent av som ett intresse. För att jag vill sprida mina tankar och idéer om de böcker jag läst. Jag vill även kunna skriva mer fritt och organiserat. Älskar Goodreads (@linnjbookis) och skriver främst där, då jag använder den appen för att hålla koll på mina böcker och så. Men det känns inte så stort i Sverige. De flesta förlag och författare jag har fått kontakt med och som givit mig recension ex. vill jag ju även ge lite utrymme till, det är ju ändå dem som skriver och trycker ut böckerna. 

I det stora hela handlar det om att ge böckerna och författarna en plats på scenen, på bloggen, på Instagram och Goodreads. Och jag vill försöka sprida mer läslust och bokkärlek.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Blogg.se:

Lycka till med din nya blogg!

Kommentera inlägget här :